Archiv - estetika > Akce estetiky 2012/13


Vysvědčení ve II. A
(28. června 2013) 

Poslední školní den se naše fotografka podívala do II. A - podívejte se i vy na loučení se školním rokem a rozdávání vysvědčení.
Vysvědčení

raze

Nejen slunce rozzáří dětské oči
(25. června 2013) 

Poslední letošní tematický den v estetických třídách si připomeňme obrázky.
Tematický den

raze

Závěrečná akademie
(19. června 2013) 

Jako každý rok i letos se v závěru školního roku sešli v tělocvičně všichni žáci i vyučující, aby společně shlédli nacvičená vystoupení svých spolužáků. Do akce se zapojili i žáci z připojené školy na Ibsenově ulici.
Školní akademie

raze

Tematický den - červen
(14. června 2013) 

Když svět je plný krásných bytostí - Přípravná třída, I. A a II. A
Dnešní společné setkání jsme začali vyprávěním o indiánském chlapci. Během vyprávění si děti vyzkoušely meditaci, zahrály si indiánské pohybové hry, při kterých vítaly slunce, představily si let orla, přivolávaly oheň, vodu, rostliny i zvířata. V průběhu příběhu o moudrém chlapci se dozvěděly mnoho zajímavostí o životě v indiánském kmenu, o tradicích a zvycích Indiánů i o jejich symbolech. Nechyběl ani rituální tanec a hlavně vyprávění o vztazích – mezi Indiány i mezi dětmi a lidmi v naší společnosti. Příběh jsme ukončili tancem v kruhu přátelství. Děti se díky příběhu dozvěděly, jak krásně může být na světě, když se k sobě hezky chováme, když jsme krásní ne na pohled, ale svým srdcem. Své prožitky pak děti vložily do Krásných bytostí, které ve dvojicích namalovaly temperovými barvami.
Když svět je plný krásných bytostí

raze

Cesta přípravky za dinosaury
(31. května 2013) 

Výlet za pravěkými zvířaty se opravdu vydařil. Na cestu nám svítilo sluníčko, všichni jsme měli dobrou náladu a to, co jsme viděli na vlastní oči, jen tak nezapomeneme… Tak přijměte pozvánku a pojďte se podívat, co všechno jsme zažili…
Cesta za dinosaury

ivon

Tematický den - květen
(24. května 2013) 

A šťastní jsme se svými nejbližšími - Přípravná třída, I. A a II. A maminkám
Od rána jsme se připravovali na vystoupení pro rodiče ke Dni matek. Museli jsme si program vyzkoušet, nachystat sezení na chodbě, připravit si nástroje a kostýmy a připravit pro maminky růžičky z krepového papíru. Program složený z písniček, básniček a tanců žáčků jednotlivých tříd se rodičům moc líbil a děti sklidily obrovský potlesk.
Maminkám

raze

Vystoupení pro maminky
(6. května 2013) 

Děti ze III. A už od února pilně nacvičovaly pásmo básniček a písniček a také divadlo na vystoupení pro maminky k jejich svátku. Také si samy vymyslely a nacvičily romský a disco tanec. Maminkám (a také tatínkům) pak předvedly, co se naučily a na závěr vystoupení rozdaly vyšívaná přáníčka.
hapr

Na dopravním hřišti
(29. dubna 2013) 

Děti ze III. A poslední vyučovací hodinu po domluvě s městskou policií navštívily dopravní hřiště, aby se připravily na praktické zkoušky pro Průkaz cyklisty, které je čekají ve čtvrtém ročníku. Policisté žáčkům pustili semafory, společně s dětmi prošli křižovatky a vybrali jim kola a helmy. Potom už jen sledovali jejich chování v dopravní situaci a upozorňovali je na porušování pravidel silničního provozu.
hapr

Tematický den - duben
(26. dubna 2013) 

Kouzelný zvoneček zve děti z přípravky, I. A a II. A do pohádky za zvířátky
Na úvod nám děti z přípravné třídy zahrály pohádku Boudo, budko. Navázali jsme povídáním o zvířátkách, která žijí v lese a u rybníka. Zopakovali jsme si, jak vypadají, čím se živí a předvedli jsme si, jak se pohybují. Následovala hra Z vody do vody. V další části dne jsme si povídali o zvířátkách ze dvorku, procvičili jsme si znalost "zvířecích rodin" a připomenuli si pohádku O kohoutkovi a slepičce. Po hře Jak mluví zvířátka jsme si ještě řekli, jaký užitek nám hospodářská zvířata přinášejí a rozloučili jsme se dramatizací pohádky O třech prasátkách.
Děti z III. A si děti měly doma připravit do prvouky referát o zvířátkách. V estetice si zahrály divadlo O třech malých kůzlátkách a s paní učitelkou vyrobili kulisy pro představení maminkám. A protože bylo venku hezky, vzali si žáčci brusle, helmy, švihadla a šli pozorovat jarní přírodu do parku.
Do pohádky za zvířátky

raze

Čarodějnice na bazénu - II. A, II. B
(25. dubna 2013) 

Na naši výuku plavání přišly místo paní učitelek čarodějnice. Naštěstí byly hodné a s dětmi si zatancovaly a zahrály různé hry a soutěže. Toto zpestření děti uvítaly s nadšením, hodina jim utekla jako voda...
Čarodějnice na bazénu

raze

Den Země
(19. dubna 2013) 

Dopoledne v přípravce, I. A a II. A...
V jedné zemi žili spolu spokojeně lidé, zvířátka i rostlinky. Jednou se však lidé rozhodli, že si postaví domy, vyrobí nábytek a auta. Začali ničit přírodu. Voda byla špinavá, zvířátka umírala, rostlinky přestaly růst. Musíme této zemi pomoci. Znovu jsme začali sázet kytičky, čistit vodu, všechny odpadky jsme odvezli do sběrny a nechali z nich vyrobit nové výrobky. Země byla zase krásná, čistá, rostly v ní kytičky i stromy a žila zvířátka. Ve skupinkách pak děti vymýšlely, co by si přály změnit, abychom žili ve zdravém a krásném prostředí. Tato přání napsaly na lístečky a nalepily na Strom přání pro Zemi. Po nalepení stromu na zeď se děti podívaly na příběh Krtek ve městě, který také vypráví o ničení přírody, a nakonec jsme společnými silami zasadili stromek na školní zahradu.
Den Země

raze

Slavík pro 1. stupeň
(17. dubna 2013) 

Již popáté proběhla na naší škole pěvecká soutěž SLAVÍK. Na soutěžící čekala porota složená z asistentů a také mikrofon. Děti soutěžily ve 2 kategoriích - přípravný a 1. ročník a 2. – 4. ročník. Soutěžící se snažili a všem se výkony více či méně povedly. V přestávkách nám zatančila děvčata ze III. A a zazpívala děvčata z V. A.
UMÍSTĚNÍ
1. KATEGORIE:
  • 1. MÍSTO: M. Kotalová (P); N. Kokyová (P)
  • 2. MÍSTO: C. Holubová (I. A); M. Pecha a F. Vítek (I. A)
  • 3. MÍSTO: M. Tišer (I. A)

  • 2. KATEGORIE:
  • 1. MÍSTO: K. Ištoková (III. A); K. Horváthová (II. A); L. Giňová (II. A); skupina KAJKOŠ (IV. A)
  • 2. MÍSTO: K. Kubínová a K. Ištoková (III. A); K. Gregorová, A. Bangová, Š. Lešková a K. Kubínová (III. A)
  • 3. MÍSTO: E. Jurečko, M. Gažík a D. Bongilaj (III. A)

  • Není důležité vyhrát, ale strávit spolu příjemné chvíle, a to se nám, myslím, podařilo.
    Slavík 2013

    raze

    Kde všude žijí zvířátka?
    (12. dubna 2013) 

    Přípravka, 1. A, 2. A ...
    Konečně přišlo jaro. Příroda se probouzí a všude vidíme zvířátka vyhřívat se na sluníčku. Na louce, v lese, u rybníka, ale i na dvorku nebo v ZOO.
    Kde všude žijí zvířátka?

    raze

    Den učitelů v V. A
    (27. března 2013) 

    Na Den učitelů se žáci moc těšili, ve dvojicích si připravili desetiminutovou ukázku výuky. Robert s Vojtou připravili didaktickou hru, Míša s Natálkou i Jaruška s Nikolkou zvolily hudební výchovu. Roman s Mirkem perfektně zvládli roli zkoušejících ve výuce vlastivědy. Nechyběla ani ukázka matematiky v podání přísné Natálie a Martiny. Já, tentokrát ne učitelka, ale žačka sedící ve druhé lavici, jsem byla napomenuta za použití kalkulačky v hodině. Hned jsem si uvědomila, že svou roli "páťačky" musím brát vážně.
    Den učitelů v V. A

    daon

    Tematický den - březen
    (15. března 2013) 

    Letos ta zima snad nikdy neskončí. S dětmi z přípravky, I. A a II. A jsme si představovali, co cítíme, když začíná jaro a hřejí nás paprsky slunce. Jaro se nám nepodařilo přivolat ani písničkou, ani zaříkávadlem proti zimě. Možná by mohlo zimu zahnat sluníčko. Říkankou jsme poprosili sluníčko, aby začalo více hřát. A pomalu roztál všechen sníh a na nás vykouklo vše, co nám jaro přináší. Sluníčko kreslily skupinky dětí černou tuší a vybarvovaly potravinářskými barvami.
    Jak sluníčko probudilo jaro

    raze

    Jak jsme vařili krupičnou kaši…
    (10. března 2013) 

    Vždy na jaře, v tomto období, si spolu s dětmi povídáme o zvířátkách. Tento týden se věnujeme domácím zvířátkům. Děti je pojmenovávají, z knížek se dovídají čím se živí a jaký užitek z nich mají lidé, přiřazovali jsme mláďátka k dospělým jedincům a zahráli nejrůznější hry s touto tématikou.
    Také jsme si postavili dřevěnou farmu se zvířátky a promítli si jeden díl z cyklu „Kostičky“ o domácích zvířátkách. A protože jsme se dozvěděli, jak vlastně vzniká kravské mléko, napadlo nás, že si z něho uvaříme krupičku. S dětmi jsme se domluvili, že si každý přinese svou mističku a lžičku, paní učitelky zajistí všechny potřebné suroviny. A na druhý den jsme se pustili do vaření. A jak to dopadlo? Fotky mluví za všechno… a dobrou chuť. Kašička byla fakt výborná…
    Vaříme kašičku

    ivon

    Pohádka pro spolužáky
    (6. března 2013) 

    Po dvouměsíční přípravě žáci V. A zahráli svým mladším spolužákům pohádku O Červené Karkulce. Obrázky, které namalovali na stěnu páťáci už loni, jim poskytly hezké kulisy pro pohádku. Velkou radost účinkujícím udělaly všechny děti 1.stupně, protože se přišly podívat a vystoupení odměnily potleskem.
    Červená Karkulka

    daon

    Tematický den - únor
    (22. února 2013) 

    Jak jsme se radovali při karnevalových tancích
    Společně se veselily děti z přípravné třídy, I. A a ze II. A - Nejprve bylo nutné vyzdobit chodbu a převléknout se do masek. Samotný karneval začal průvodem, paní učitelky měly za úkol jednotlivé masky poznat. Po tanečku na rozhýbání čekal děti soutěžní tanec ve dvojicích. Pak mohly opět tančit podle svého vkusu. Následovala soutěž - zdolávání opičí dráhy s míčkem na lžíci. Po karnevale jsme také museli uklidit karnevalové ozdoby, konfety a výzdobu.
    Děti odcházely domů rozdováděné, spokojené a hlavně s úsměvem a spoustou nových zážitků.
    Ve III. A jsme si nejprve vysvětlili pojem masopust a karneval v souvislosti s lidovým kalendářem, lidovými zvyky a plesy. S dětmi jsme si navzájem představili masky. Soutěžili jsme v hodu na cíl tenisovými míčky, v hodu na koš, ve štafetách na koloběžkách, skoku v pytli a ve slalomu. Na závěr jsme si udělali malé občerstvení a zatančili.
    Žáci V. A shlédli na internetu videozáznamy masopustních průvodů, seznámili se s historií a tradicí masopustu. Děti navrhly a namalovaly masopustní masky a kostýmy, poslouchaly typickou masopustní dechovku, avšak o tanec neprojevily zájem. Výtvarné práce jsme instalovali v galerii školy.
    Karnevalové veselí

    raze

    Valentýnské srdíčko
    (15. únor 2013) 

    Protože se včera slavil Valentýn, sešli se opět žáčci z přípravné třídy, I. A a II. A společně na chodbě, aby vyrobili Valentýnská srdíčka pro ty, které mají ze všech nejraději. Proplétání barevných proužků bylo velmi těžké a složité, ale s malou (a někdy i velkou) pomocí ho nakonec zvládli všichni a srdíčka vypadala opravdu krásně.
    Valentýnské srdíčko

    raze

    Vysvědčení ve II. A
    (31. ledna 2013) 

    První polovinu školního roku máme za sebou. Ve všech třídách se rozdávaly výpisy z vysvědčení. Jak to vypadalo ve II. A se můžete podívat sami.
    Pololetní vysvědčení

    raze

    Tematický den - leden
    (18. ledna 2013) 

    Když zima vyloudí úsměv na dětských tvářích
    Přípravná třída, I. A a II. A trávila den společně a rozdělili si jej na 2 části. Nejprve společně shlédli příběh Krtek a sněhulák. Pak si hráli Na sluníčka a mrazíky, závodili ve slalomu s hokejkou a přesunu po ledových krách. Po přípravě výkresů si zazpívali Zima, zima, zimička a „zaběhali“ si na lyžích. 1. část zakončili kreslením zimního obrázku zmizíkem do inkoustu. Jakmile nasněžilo, vyrazili všichni společně ven. I když někteří seděli na bobech poprvé a měli trochu strach, všichni to nakonec zvládli na jedničku.
    Děti ze III. A využily nový příval sněhu a vyrazily s boby a skluzáky na dlouho očekávané zimní řádění. Protože si čerstvý sníh musely nejprve uklouzat, brzy byly jako sněhuláci. Nakonec si zahrály na sněhovou bitvu a promrzlé, ale s úsměvem na zrůžovělých tvářích, se vrátily ke škole.
    IV. A s v angličtině věnovala tématu Zimní sporty a v závěru dne si šli všichni společně zasáňkovat. Děti z V. A se seznámily s historií Tříkrálové sbírky v ČR a malovaly pastelem obrázky k tématu nebo tématu zimních radovánek.
    Zimní radovánky

    raze

    Školní akademie
    (19. prosince 2012) 

    Další tradiční předvánoční akcí je školní akademie. Vystoupení estetických tříd - přípravné, I. A a II. A - bylo obohaceno především o taneční vystoupení dalších tříd. Představili se tanečníci z III. A, dvě vystoupení předvedli žáci V. A, zatančily také dívky z VI. A a shlédli jsme dramatizaci Polednice v podání dětí z V. B. Na závěr školní akademie zatančily děti z II. A a naši nejmenší - děti z přípravky.
    Školní akademie

    raze

    2. a 3. vánoční vystoupení
    (12. a 17. prosince 2012) 

    Estetické třídy - přípravná, I. A a II. A - na Masarykově náměstí vystoupily i 12. prosince. Druhé vystoupení nebylo tak povedené jako to první, protože mnozí rodiče nebyli ochotni přivést své děti na místo. Zpěv malého počtu dětí nebyl tolik slyšet, ale i přesto přilákal mnoho lidí procházejících se po vánočních trzích v centru Ostravy.
    Poslední letošní vánoční vystoupení pro veřejnost se odehrálo v kostele. Tento výjimečný zážitek si nenechali ujít ani ti rodiče, kteří vystoupení svých dětí viděli v tomto roce již několikrát. Akustika v kostele byla úžasná a atmosféra prostředí přispěla k příjemné předvánoční náladě.
    2. vánoční vystoupeníVystoupení v kostele

    raze

    Vánoční vystoupení pro rodiče ve škole
    (14. prosince 2012) 

    Přípravná třída, I. A a II. A připravila již tradičně vánoční představení pro rodiče i ve škole. Vystoupení dětí shlédlo velké množství rodičů. Na rozdíl od ostatních vánočních vystoupení, které byly určeny i pro veřejnost, zde rodiče viděli své děti navíc v rolích tanečníků, což sklidilo velký potlesk.
    Vánoční vystoupení ve škole

    raze

    Opět v knihovně
    (11. prosince 2012) 

    Žáci V. A opět navštívili městskou knihovnu v Ostravě - Přívoze, kde si povídali s paní knihovnicí o vánočních tradicích v Česku a jejich původu.
    Vánoční knihovna

    daon

    Tematický den - prosinec
    (7. prosince 2012) 

    Jak vánoční atmosféra rozehřála naše srdce
    Přípravka, I. A, II. A - Dnes jsme pekli vánoční medové perníčky. Nejprve jsme těsto uhnětli, potom vyváleli, a pak už si mohly děti vykrojit srdíčko nebo stromeček. Pečení trvalo dlouho, ale dočkali jsme se. Než perníčky vychladly, stihli jsme si zopakovat tanečky na vánoční akademii a zahrát si pohybové hry. A pak už jsme jen jedli a jedli, a protože perníčků neubývalo, zabalily si děti několik perníčků i domů, aby ochutnali i ostatní členové rodiny.
    Předvánoční atmosféra

    raze

    1. vánoční vystoupení
    (6. prosince 2012) 

    První letošní společné vystoupení dětí z přípravky, I. A a II. A na Masarykově náměstí se nám moc povedlo, zvukaři odvedli skvělou práci. Děti se moc snažily a zpívaly z plných plic. Škoda jen, že někteří rodiče si příšli spíš popovídat než povzbudit své děti.
    Vánoční vystoupení na Masarykově nám.

    raze

    Vánoce se blíží
    (4. a 5. prosince 2012) 

    Ve II. A už začaly první přípravy na Vánoce - společně jsme nazdobili stromeček.
    A jako každý rok nás a také děti v přípravce a I. A navštívil Mikuláš se svým nezbytným doprovodem - čertem. Některé děti se ho trošku lekly, jiné odvážně zpívaly a recitovaly, všechny stejně potěšila sladká odměna.

    Zdobení stromečkuMikuláš

    raze

    Návštěva kostela
    (30. listopadu 2012) 

    Povídání o Mikuláši a vánoční vystoupení v kostele
    Děti z přípravky, I.A a II. A společně navštívily kostel v Ostravě-Přívoze. Při návštěvě jsme si povídali o tom, kdo byl Mikuláš a jak vznikla tato tradice. Postavili jsme město, zazpívali si Mikulášskou písničku a za odměnu dostaly děti malou sladkost. A pak už přišlo to, na co jsme se nejvíc těšili. Mohli jsme si vyzkoušet naše vánoční vystoupení přímo v kostele. Znělo to krásně, vystoupení se nám povedlo a domluvili jsme si termín, kdy vystoupíme v kostele pro veřejnost a rodiče.
    P, 1.A, 2.A v kostele

    raze

    Tematický den - listopad
    (23. listopadu 2012) 

    Co dokážou naše ruce s podzimními dary přírody
    Děti z přípravky, z I. A a II. A den zahájily jako obvykle nácvikem na vánoční vystoupení, protože čas neúprosně běží. Pomocí meditace Rozsvěcování světýlka jsme se pak dostali do svého nitra, kde jsme sledovali cestu světýlka od srdce až do každého koutku našeho těla. Světýlka jsme pak poslali i maminkám, tatínkům, paní učitelkám i kamarádům ze třídy. Každému přišla se světýlkem i dobrá nálada, díky které jsme se pak mohli pustit do další společné práce. Nejprve bylo nutné umíchat si slané těsto, ze kterého pak děti s pomocí skořápek od ořechů vytvářeli své hlemýždí rodinky. I když některým žákům chvíli trvalo, než šneky vytvarovali, podařila se práce nakonec úplně každému.
    Ve III. A jsme si vyprávěli o přírodě, která se chystá na zimu, vytvořili jsme výrobky, které dají děti maminkám pod stromeček. Na kulatině vznikla koláž ze šišek, skořápek, listů, žaludů a větviček, někteří si vyrobili obličej skřítka. Cestou na plavání jsme sledovali podzimní přírodu.
    IV. A v češtině popisovala podzimní krajinu, v angličtině při práci se slovníkem vyhledávala slova o podzimu - papírový drak, kaštany, listy aj. formou soutěže - kdo dřív vyhledá slovo ve slovníku. v estetické výchově si děti ze dřeva, kůry a suchých plodů výrobily dřevěné loutky.
    Žáci V. A tvořili strom fantazie, kde použili šípky, listí, spadlé větvičky, trávu, jehličí, kůru dubu a břízy. Ze zbylého materiálu vytvořili trojrozměrný obrázek stromu.
    Co dokážou naše ruce s podzimními dary přírody

    raze

    Když před zimou uhasly lucerničky malých broučků - P, I. A, II. A
    (16. listopadu 2012) 

    Náš dnešní příběh začal shlédnutím pohádky Broučci, části Podzim a Zima. Vyprávěli jsme si, co bylo v pohádce hezké, jak se k sobě broučci hezky chovali. Vydali jsme se za nimi. Cesta do pohádky byla těžká a složitá, ale zvládli ji všichni. Dalekohledem jsme pak nakoukli do domečku broučků a při písničce Mravenčí ukolébavka jsme si představovali, co asi broučci dělají. Po našem probuzení přišel čas na výtvarné zpracování tématu. Děti si představovaly, kudy vede cesta k broučkům, jak to u nich vypadá, jak žijí. Ve skupinkách pak malovaly černou tuší a kolorovaly podzimními potravinovými barvami.
    ESV - P, 1.A, 2.A - Broučci

    raze

    V. A v knihovně
    (6. listopadu 2012) 

    Žáci V. A navštívili knihovnu v tomto školním roce již podruhé, tentokrát je paní knihovnice seznámila s autorem Asterixe a Obelixe, spisovatelem René Goscinim. Děti měly opět čas zalistovat v knihách, některé si vybraly zajímavé tituly i ke čtení na doma. Chlapci shlédli část filmu o Asterixovi a Obelixovi. Těšíme se na návštěvu knihovny před Vánocemi a na poutavé vyprávění o všem, co je provází.

    V. A v knihovně

    daon

    Halloween ve IV. A
    (31. října 2012) 

    Na Halloween jsme se připravovali předem. Nejprve jsme se seznámili se svátkem zemřelých v anglicky mluvících zemích. Srovnali jsme Halloween se svatodušními svátky v ČR a vyrobili jsme si masky. V rámci angličtiny jsme si osvojili slovní zásobu, navrhli a vyrobili anglické halloweenské pexeso, malovali dýni a vydlabávali dýni. 31. října si žáci vyrobené masky oblékli, zapálili jsme svíčky a u svítící dýně jsme si vyprávěli strašidelné historky a hráli anglické halloweenské pexeso na upevnění slovní zásoby.
    Halloween

    kabě

    Tematický den - říjen
    (24. října 2012) 

    Když děti pomáhají svým ptačím kamarádů
    Děti z přípravky, I. A a II. A strávily čas společně. Po příběhu o vlaštovce vyzobávali malí ptáčci broučky z trávy. Po ptačím tanci začala výroba krmení. Než se rozpustil tuk, stali se z nás čápi. A pak už jsme sypali zrní do hrnce a po skupinkách připravili krmení k zavěšení. Když menší děti odešly domů, vyrobili druháci ptačí budky do oken.
    Ve III. A si na koberci vyprávěli o přezimujících ptácích, jak jim lidé pomáhají. Zazpívali si Zazpívala vlaštovička, Bude zima, bude mráz… také básničku Ptáček v zimě. Zahráli si hru Na ptáčky a pak ve dvojicích malovali mastnými křídami obrázek. Při vyprávění o našich ptačích mazlíčcích se moc nasmáli. Na závěr nasypali proso do krmítek, která si pověsí při vycházce. Žáci IV. A se v přírodovědě věnovali tématům Ptáci stěhovaví, přezimující, potrava v zimě, realizovali skupinovou práci Jak pomáháme ptáčkům v zimě. V češtině psali popis Jak pomáhám ptáčkům v zimě já a v matematice prácovali ve dvojicích – konstrukce ptačí budky.
    Ve třídě V. A v geometrii žáci konstruovali ptačí budku.
    Když děti pomáhají svým ptačím kamarádům

    raze

    Podzim
    (12. října 2012) 

    Když podzim rozbalil paletu svých barev - přípravná třída, I. A a II. A
    Letos poprvé jsme se sešli na chodbě, abychom společně výtvarně tvořili. Po úvodním pozdravu si každé dítě vytáhlo z krabice barevné překvapení - vršek od PET lahve. Vršky byly v podzimních barvách a pomohly nám zopakovat si znaky podzimu. Po hře Na vlaštovky se děti rozdělily podle barev vršků do skupin, ve kterých si zahrály hru Barvičky. Ve čtveřicích pak tvořily své první výtvarné dílko. Nejprve nakreslily voskovkami vše, co patří k podzimu, a v dalším výtvarném bloku pak svůj obrázek vybarvily podzimními odstíny vodových barev.
    Podzim

    raze

    Hopsalín
    (9. října 2012) 

    Hopsalín - jaká barva
    Tentokrát si pro nás klaun Hopsalín připravil program zaměřený na červenou barvu. A jako obvykle nezklamal a děti z přípravné třídy, I. A i II. A se skvěle bavily.
    Hopsalín

    raze

    Tematický den - září
    (21. září 2012) 

    Den bez aut
    Tento den prožily děti z přípravky, 1. A a 2. A společně. Nejprve se seznámily s nedůležitějšími značkami a barvami na semaforu. Chování chodců jsme si vyzkoušeli v tělocvičně při hře Na semafor a přecházením přechodu pro chodce, chování řidičů pak při hře Křižovatka a při jízdě na koloběžce a v papírových dopravních prostředcích. Na chodbě se pak děti při tanci staly kapitány na lodi. Každý žák si mohl vyrobit auto z kaštanů a vyzkoušet si, jak jezdí po silnici i v tunelu. Společně prožitý příjemný den jsme pak zakončili shlédnutím animované pohádky Krtek a autíčko.
    Děti z 3. A si s paní učitelkou vyprávěly o vývoji dopravy v historii. Dramatizovaly situace slušného chování v dopravních prostředcích, připomněly si pravidla chování chodce, dopravní značky, vybavení cyklistů. Cestou na plavání si pak procvičily slušné a správné chování v parku i na ulici.
    Žáci 4. A třídy se v hodině českého jazyka bavili o dopravních prostředcích. Srovnávali jejich výhody a nevýhody, srovnávali historii se současností. Výtvarně pak ztvárnili originální dopravní prostředek ve světě bez aut. V angličtině si rozšířili slovní zásobu o dopravní prostředky a zahráli si hru lotto. V matematice vymýšleli slovní úlohy, ve kterých počítali kilometry a množství a cenu benzínu. Celý den děti nechávaly průchod své fantazii, formulovaly své představy, vyslovovaly své názory. Dětem se odlišný způsob výuky velmi líbil, celý den byl různorodý, a proto nám velmi rychle utekl.
    Žáci 5. A prošli vývojem dopravních prostředků od vynálezu kola přes století páry až k misím do vesmíru. Malovali ekologické vozidlo budoucnosti.
    Den bez aut

    raze

    Co děláme v přípravné třídě
    (23. září 2012) 

    První slzičky jsou za námi a děti se pomalu adaptují na prostředí třídy. Každý má své místečko, svůj šuplíček na pomůcky a ví, že se vůbec nemusí ničeho bát... všichni jsme totiž kamarádi a máme se rádi. Spolu si povídáme a hrajeme si, učíme se básničky, zpíváme písničky, kreslíme a malujeme. Nechybí ani hry a hraní s hračkami, vycházky i dovádění na školním hřišti. Taky poznáváme starší kamarády, se kterými jsme vyráběli kaštánková autíčka. Je nám tu prostě príma. Koukněte se na fotky a uvěříte...
    V přípravce

    ivon

    1. A začíná
    (3. září 2012) 

    První školní den prvňáčky doprovodili do školy rodiče. Všechny je ve škole přivítala Mgr. Olga Rossenbergerová, členka Komise pro obnovu Přívozu RMOb MOaP, která dětem předala tašku s dárky, naše paní ředitelka a samozřejmě také paní učitelka, která děti bude jejich prvním školním rokem provázet.
    Svůj první úkol všichni plnili s nadšením. Odměnou jim pak byla velká jednička s hvězdičkou.
    1. A začínáprvňáčci

    jomy
    © 2008 Základní škola, Gebauerova 8, Ostrava - Přívoz, tel.: 596 134 328, mobil: 731 152 658